Results 1 to 5 of 5

Thread: Workings of the Walther LG300 Regulator

Protea Benchrest (Air) Team '11/'13/'15

User Info Menu

Default Workings of the Walther LG300 Regulator

I have not stuffed around with PowerPoint for some years but here goes: The basic mechanics of the Walther LG300 regulator.

Gert

Last edited by Sighter; 25-08-13 at 21:07.
    Sign Up To Air Rifle SA Forums

User Info Menu

Over the last 18 months or so I looked at various regulators and their setups. Needless to say there seems to be "no ones size fits all" regulator. I had the opportunity to compare the Silver Walther LG300 regulator with the Joe Korrick replacement. Many people change to the Joe Korrick regulator as it was thought that the Walther reg is not up too scratch.

The tests were done on a TM1000 as I had no way to get a pressure transducer connected to the Walther action. Each reading is done by setting the bottle pressure and then firing three shots, taking readings after the third shot. So from 280 bar I drop the pressure by 10 bar and repeat the test until I got to 100 bar bottle pressure. (I used a Best Fitting regulator to supply the input pressures)

The output pressure was measured at 10, 20 and 30 seconds after the shot was fired. Both regulators performed very well. The difference over a bottle pressure drop of 150 bar resulted in a output variance over this range of <5 bar. In most cases the Korrick Regulator took
    more than a minute to stabilise. The Walther regulator was much quicker.

Gert

Joe Korrick LG300 Regulator Tests on TM1000:

Walther LG300 Regulator Tests on TM1000

Inactive Member

User Info Menu

Walther seems very consistent from 280 down to 180, if I read that right. But what is the verdict? seems the Joe Korrick is more consistent lower down.
    Last edited by gizmo; 25-08-13 at 22:48. Reason: spelling

Sharp Shooter

User Info Menu

Gert, EK het baie gewonder / gedink oor die reg konstant ding. Hoe belangrik is dit nou eintlik dat die reg 100% akuraat moet wees elke skoot ? Dei rede hoekom Ek wonder is omdat 'n fastflow gewweer ook akkuraat skiet (dit hang af van hoe hy gestel is) in die sweatspot. Geld dieselfde nie ook maar vir 'n regged geweer nie ?

User Info Menu

Albert, gemeeterde lug is in my opinie baie belangrik en waneer dit goed werk is dit een minder ding om oor te bekommer. Ek wil by die 100m binne baan 50 skote plus sighters kan skiet in minder as 20 minute met a stabiele geweer wat ek nie hoef te hervul halfpad deur die reeks nie. Geen ongereguleerde geweer sal dit kan doen. Hul sweetspot is nie 50 skote lank nie. My Rapid in 5,5 mm met 500cc bottel in 30 fpe gee konstant dieselfde lug vir elke skoot vir 90 skote. ES <7 .

Mense neig altyd om te droom oor van a bottel af skiet. Met goeie regs wat 100% opgestel is, is die resultaat net so goed soos as om a scuba bottel aan die geweer te koppel. My 20fpe Rapid haal ek uit die tas nadat ek amper 3 weke nie aan hom geraak het. Toets hom toe om te sien dat hy ook a goeie vlug terug gehad het. Eerste 10 skote is ES 2,7 fps en SD <1. Sit hom terug in sy tas. Al wat naby dit kan kom is Daystate?