Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: JSB pellets went all over ...

Sharp Shooter

User Info Menu

Default JSB pellets went all over ...

I wen't shooting in the school hall the other night to sight in my scope after taking it off.

Could not get proper groupings with my Steyr. Immediately I doubted the scope and thought that it must have been damaged in the process.

My friend shot my Steyr and he grouped perfectly. Now I'm doubting my own shooting. Tried his S400 custom and no luck - same bad groupings.

After a while I shot the S400 again with his tin of JSB pellets. Perfect grouping. Tried his tin of JSB pellets in my Steyr and again - perfect grouping.

So I realised that it was my tin of pellets. Deon used my tin of pellets in his S400 and shot a bad grouping. He used my pellets in my Steyr and got the same bad grouping.

I had about 80 JSB pellets left in my tin and topped it up with a different tin of JSB pellets before going to shoot. This mixed tin shot terrible.

Can anyone tell me why diffirent batches of JSB pellets react diffirently?

I learned never to mix my pellets again.

I past I always used a Film holder to hang around my neck to keep my pellets for a competition. When it runs low, I always just topped it up. WELL NEVER AGAIN!
    Sign Up To Air Rifle SA Forums

Sharp Shooter
    SAFTAA FT Colours '10

User Info Menu

very interesting.. I also do that - the topping up, never had the same problem.

Sharp Shooter

User Info Menu

Hi JTK. First time I noticed it as well, but it definately was the pellets.

Sharp Shooter
    SAFTAA FT Colours '10

User Info Menu

yeah, I am not disputing.. question. the unmixed pellets. ie: the tin you refilled from. how do they shoot on their own? maybe the tin got droped and you have a few deformed pellets?

Inactive Member

User Info Menu

Was it not different head sizes?

Sharp Shooter

User Info Menu

How do you know the head sizes? I just know the tin is JSB exact.

JTK - Jy weet hoe kak skiet ek ek. In die verlede het ek seker maar gedink dit moet so wees. Nee man, ek het nie die blik laat val nie. Gaan beslis die ander blik toets waaruit ek die refill gedoen het.

Sharp Shooter
    SAFTAA FT Colours '10

User Info Menu

jip, lewis het dalk iets beet. die jsb's exacts kom in, en ek is onder korreksie hier, 4.50, 4,51, 4,52(die een waarmee almal skiet) en 4.53 So dis moontlik dat die blikkie n ander size is. Kyk onder op die sticker wat hy se. En nee, jy skiet nie kak nie, maar ek dink miskien het die pellets in die winkel geval, dit gebeur.. Maar toets die ander blikkie en kyk onder of hulle dieselfde size is.

Sharp Shooter

User Info Menu

Thanx man.

Inactive Member

User Info Menu

Is dit dan die rede hoekom ons so lank moes wag vir die shoot-out om klaar te maak.. !lol

Sharp Shooter
    SAFTAA FT Colours '10

User Info Menu

lol! goeie een. jip, met die steyr moes dit n one-man show gewees het.

Sharp Shooter

User Info Menu

Dinge gebeur ...
    Was eerste keer wat ek met dit geskiet het. Het nie 'n idee gehad van die trajek nie of waar dit op 40, 45 en 50m skiet nie. Sal nog bietjie oefen.

Sharp Shooter
    SAFTAA FT Colours '10

User Info Menu

ook maar goed dis was die eerste keer! dis onregverdig om met n steyr teen twee cfx'e te skiet

Sharp Shooter

User Info Menu

Ek het gekyk - al my blikke is 4.52. Weird. Nou weet ek nie wat die pellets se storie is nie. P.s. Ek het bietjie saam met JM gaan oefen en weet nou waar die Steyr skiet. Sien uit na volgende shoot...

Sharp Shooter
    SAFTAA FT Colours '10

User Info Menu

lol.. miskien sal ek die erb vat vir n HTF... dan sal die biesies bewe!

Sharp Shooter

User Info Menu

Die manne gaan kla as jy duike in hul targets skiet. Wat hardloop daai ou van jou? Jy meen jy hoef nie eens die kill zone raak te skiet nie - as jy die faceplate raakskiet stuur dit so 'n skokgolf deur die target dat dit sommer collaps.