Results 1 to 10 of 10

Thread: Pellets - Dynamit Nobel Meisterkulgen

Sharp Shooter

User Info Menu

Default Pellets - Dynamit Nobel Meisterkulgen

Hi

Does anyone know where I can source Dynamit Nobel Meisterkulgen pellets?

These pellets are the right weight flat head/wadcutters for my rifle but I have not seen it on my shopping outings.
    Sign Up To Air Rifle SA Forums

Rest in Peace Mike 05/12/2014

User Info Menu

If Meisterkugln works then R10 will also work, try Importer.

Sharp Shooter

User Info Menu

Mine was brought in privately. Haven't seen them for sale anywhere

Sharp Shooter

User Info Menu

Thanks for the feedback. I am looking around for a colleague. I think the normal Geco's will do as well. They are the same in shape just a bit lighter. I cannot find the page again but it linked from Charlidatuna's site and it recommended that the min/max weight of a pellet for a 1000 footer must be between 7-9gr. The Geco's are cheap perfect lil plinkers which I race through my B4 in any case. I'll break my arm off shooting a lot with the high end springers.

Inactive Member

User Info Menu

Default R30-R35/500

Hallo knormoer jy kan Guns&bows probeer in stikland. Hulle vra R30-R35 vir 500. Ek weet nie wat die gewig is nie maar dit is wadcutters. Ek het so 2 weke terug 2 blikkies gekoop. Jy kan hulle bel by 021 949 2891

Inactive Member

User Info Menu

Die dynimit nobel blikkies wat ek gekoop het ,het `n blou en swart label op. ek sien die foto van jou het `n geel label op. Ek hoop maar dis dieselfde.

Protea FT Team '07/'08/'09/'10/'11/'12/'13
    National FT Champ '09/'13

User Info Menu

Hier in Gauteng is hulle vrylik beskikbaar teen ongeveer R 25.00/500. Ek koop altyd by High - Tec Arms in Benoni, maar ek dink Louis by Air Arms hou hulle ook aan. Dit is die blou en swart blikkie. met die plat punt pellets.

My S400 vreet hulle soos swiets, op 10m, en ek dink dit is n ongelooflikke akurate pellet op kort afstand, en goeie waarde vir geld.

Sharp Shooter

User Info Menu

Yup, hy het van hulle en dit werk goed. Die Meisterkulgens het hy baie jare terug gekoop en soek weer 'n replacement. Die Geco's was sy plinkers. Ek was so 2 weke terug by G&B. Doen gereeld besigheid daar en het 14 blikkies van dit en 14 blikkies gamo pro hunters vir my b4 gekoop.

Daai Geco's is baie akuraat tot op 25m in my CFX. Ek het hulle reg in die begin gebruik omdat ek hulel ook in my HW40 gebruik het.
    Last edited by knormoer; 09-07-08 at 12:16.

Sharp Shooter

User Info Menu

Feedback on the pellets

These 10 shots were at 25m with moderate wind. Shot with an HW97K on bean bags and mildot holdover. The rifle is zero'd at 15m.

The top target was 7 pellets and the bottom one 3. It's much more accurate than JSB's etc on the same distance. Measured them all in the same morning and same conditions.
    Last edited by knormoer; 17-07-08 at 11:16.

Sharp Shooter

User Info Menu

Parow Arms might have again in three month's time. I hope they will be affordable.