Results 1 to 6 of 6

Thread: Slip on silencers?

Inactive Member

User Info Menu

Default Slip on silencers?

Hi!
    Has anyone tried a slipon silencer on a springer ? Do they actualy work or will I be wasting my money?The gun is a Hatsan mod 80 (verybodys favourite lol!!)I have done a bit of work on the trigger but still need to pollish the shears. Any advice would be apreciated.

Thanx Spinner
    Sign Up To Air Rifle SA Forums

Inactive Member

User Info Menu

They work a to a degree, depending on the one you buy. The won't "silence" the rifle totally. And if it's strong enough you can use it as a grip to cock the rifle, but buy rubbish and it will bend.

Inactive Member

User Info Menu

Thanx do you know where I can get a decent one? ( Blades & Triggers has one for R360 But dont know the brand or Quality the man behind the counter claims it will reduce noise upto 50%)

Inactive Member

User Info Menu

Ok, I'm not sure about 50%. Weihrauch make good silencers, at about R750, but if you are going to put it on the Hatsan maybe you should try the R360 one.

Inactive Member

User Info Menu

Dankie!
    Bly om te sien daar is nog afrikaanse mense hier.
    ek sal weer gaan kyk na daai silencer ,het vanaad uit verveeldheid die sneller weer uit makaar gehaal en toe sommer die shear bygekom( moet se ek het al 'n bietjie werk aan hom gedoen) kannie glo dis die selfde geweer nie!! moet nog net die laai aksie bietjie bewerk en miskien 'n hout kolf opsit . Jy wwetnie dalk van iemand wat goeie refurbishment doen nie? het 'n ou Gecado mod23 by die huis ,my pa het hom gekry toe hy 14 jr oud was (maak die outjie no sowat 40jr oud) ek wil dit vir hom bietjie laat regmaak so oorspronklik as moontlik

REP: Oom A's Airguns

User Info Menu

There is a thread by Trigger Happy lurking on the forum somewhere about all the work he did to make his Hatsan shootable. Could be worth a read.